All for Joomla All for Webmasters

Miguel Aguado (@mikewaterphoto) i Borja Ruiz Aleixandre (@bruizaleix) són els dos guanyadors instagramer del concurs #ClickAlMercat, el I Concurs de Fotografia en els Mercats Municipals de València. Les seues sèries, “Un dia redó” i “Mans” han sigut mereixedores d’un premi de 500€ cadascuna per la seua creativitat i qualitat tècnica a l’hora d’explicar la vida dels mercats municipals de la ciutat. Parlem amb ells perquè ens expliquen què tal ha sigut l’experiència.

P: Com vàreu conèixer el concurs i per què vàreu decidir participar?

Borja: “Em vaig presentar al concurs per provar. Seguisc la pàgina de Facebook de la Regidoria de Comerç de València, ho vaig veure, em va semblar una idea guai i vaig dir, doncs em presente! Li’l vaig dir a una companya, ens animem i ens apuntem. Vaig fer la ruta instagramer que incloïa el Mercat de Jerusalem, el Mercat de Russafa i el Mercat de Benicalap”

Miguel: “Ho vaig descobrir per internet, probablement per Facebook o alguna notícia relacionada. Mai m’havia presentat a un concurs, però el tema m’interessava i em toca molt a prop així que era una bona oportunitat per a visitar mercats i veure com eixia. El dia que vaig participar, vam recórrer el Mercat de Rojas Clemente, el Mercat de Torrefiel i el Mercat Central”.

P: Com va ser l’experiència?

Borja: “Em va agradar descobrir mercats que no coneixia i la veritat és que passar un dia en un autobús recorrent mercats amb gent que té la mateixa afició que tu va ser bastant guai! Sobretot estar amb diverses persones fent fotos de la mateixa escena i que cadascun acabàrem donant un punt de vista diferent”.

Miguel: “Molt bé, molt interessant i un repte perquè intentar fer fotos en un mercat amb uns altres 49 fotògrafs al voltant i intentar representar l’activitat quotidiana del mercat ho és”.

P: Què és el que més et va sorprendre d’acostar-te dels mercats?

Borja: “L’únic mercat que coneixia era el de Russafa. El que més em va sorprendre va ser el de Jerusalem perquè pot passar desapercebut per estar en un edifici normal, però em va sorprendre molt per dins. És molt bonic i té molta clientela. I és un mercat diferent. La meua ruta a més va coincidir en dissabte, així que els mercats estaven de gom a gom i l’ambient era molt agradable. Els venedors estaven encantats, posaven amb els productes i els feïa gràcia que estiguérem fent-los fotos. Vaig trobar molta familiaritat entre la gent perquè és gent de l’Horta, de la Ribera… i jo sóc del Palmar, tinc iaios agricultors, i em vaig adonar que tinc moltes coses en comú amb els venedors dels mercats”.

Miguel: “Vam estar en el Mercat de Torrefiel i ho vaig redescobrir perquè havia estat només una vegada abans. Em van sorprendre l’entorn i vida que tenen els mercats de barri. Em va agradar veure que hi ha una diferència entre el Mercat Central i la resta de mercats municipals de la ciutat. Però el que més em va agradar de l’experiència va ser la combinació d’anar amb més gent fent fotos i que el tema sigueren els mercats”.

P: Abans eres usuari dels mercats?

Borja: “Doncs la veritat és que no ho era massa. Tinc un supermercat prop de casa i no anava molt. Però he descobert una forma de comerç que m’ha sorprès molt gratament i la veritat és que sí que he tornat a comprar al mercat després del concurs. Sobretot a una tenda de cafè del Mercat de Russafa que em va agradar molt”.

Miguel: “Jo sí que sóc usuari dels mercats, sobretot els que han estat prop d’on he viscut”. 

P: D’on parteixen les vostres idees de “Mans” i “Un dia redó”?

Borja: “Si et dic la veritat, el dia que vaig fer la ruta no tenia una sèrie pensada i vaig estar fent fotos del que em cridava l’atenció. La idea de “Mans” va venir després. Al principi em resultava un poc violent acostar-me al venedor i fer-li fotos perquè no estic acostumat a estar fent fotos a la gent. Així que vaig començar a presentar-me, a dir-los el que estava fent i preguntar-los si podia fer-los alguna foto. Tractava de fer que no se sentiren atacats per la càmera, que no sentiren que era una pistola”.

Miguel: “Era conscient que els conceptes generals eren el factor humà (clients i venedors) i la relació que hi ha entre ells o la part arquitectònica. Així que eren coses en les que m’anava fixant. En concret, en esta sèriem la primera foto que vaig veure va ser la bàscula. Una vegada feta la foto, vaig veure com quedava i ja vaig començar a buscar coses amb eixa forma”.

P: Una intimitat: Si es pot explicar, què vas a fer amb el premi?

Borja: “Crec que ho invertiré en material de fotografia. Tenia una coseta pensada i si m’arriba, doncs ho dedicaré a una càmera que he vist per ací”.

Miguel: “Ara mateix estic de viatge. Així que probablement el premi em servisca per a pagar el lloguer del pròxim pis on em quedaré. :p”