La xifra ha superat totes les expectatives. Tant és així, que Mercavalència ha triplicat la previsió de fruita que hi havia en un inici. Vora 2.500 menuts han passat per l’estand de la Regidoria de Comerç en Expo Jove. Això significa que durant els deu dies que ha durat la fira, entre 200 i 250 xiquets han disfrutat diàriament de les activitats que la Regidoria ha organitzat en esta fira dedicada als més menuts. Un lloc on ha estat molt present el concepte de l’alimentació saludable, de la ma de Mercavalència i la cultura de comprar en els mercats municipals dels nostres barris.
A través de quatre activitats diferents, Fruitaburguer, Mix de fruita, Artistes saludables i els Sambori dels mercats, els xiquets han pogut aprendre d’una manera diferent i original a comprar i menjar fruita de temporada que poden trobar a les parades dels mercats municipals de manera habitual.
Gràcies a Fruitaburguer, els menuts s’han acostat a la parada del mercat a comprar la fruita de forma totalment autònoma, per a després elaborar la seua pròpia hamburguesa de fruita, acompanyada de peces de mandarina com si de creïlles fregides es tractara. I amb les peces de fruita que sobren d’este taller, els xiquets han aprés a elaborar la seua pròpia macedònia al taller Mix de fruita. D’esta forma, se’ls educa a traure partit als aliments, per a no tirar res.
Precisament el consum responsable ha sigut l’objectiu del taller Artistes Saludables. En ell, cada xiquet ha pogut mostrar la seua capacitat creativa utilitzant tot tipus de materials per a elaborar slogans i imatges que promoguen l’alimentació sostenible i la compra de productes de proximitat. Tot amb la idea de València com a capital mundial de l’alimentació durant este any 2017.
I per donar a conèixer els nostres mercats municipals, els menuts han pogut localitzar-los a través del Sambori dels Mercats. Mitjançant un mapa, els xiquets han triat el seu mercat més pròxim i associar a ell una recepta. Després, han fet la compra dels ingredients per a poder cuinar.la. La forma de pagar eixos productes ha sigut guanyant-los jugant al Sambori.
A banda dels tallers, els xiquets han pogut participar del Show Disfruita i de l’espectacle de titelles «Els Fuitesco i els Verdureto» a càrrec de la companya Cocó Teatre, dels contes de Jara Sanchis centrats en productes de l’horta valenciana «Els Hortacontes», i de les martesclass de zumba, que promouen hàbits de vida saludables.
En definitiva, activitats totes elles molt centrades en l’alimentació sana i el consum responsable. Conceptes que vora 2.500 xiquets han treballat gràcies als tallers organitzats.
Ir al contenido