Així ho ha fet públic este matí el president de Mercavalència i Regidor de Comerç, Carlos Galiana, qui ha presentat en roda de premsa els resultats de l’empresa durant 2016. Un any en el qual Mercavalència ha aconseguit un récord de benefici en 2016. En la presentació, ha estat acompanyat per Jose Joaquín García, gerent de Mercavalència.

Durant 2016 es van obtindre uns ingressos de 18.780.000€, el que suposa un 8,2% d’increment respecte a l’any anterior. Així mateix els beneficis van augmentar un 23,7% aconseguint els 2.179.000€. El president ha destacat també l’augment dels dividends de l’empresa que s’han duplicat durant este període i que suposen 922.000€. En l’apartat econòmic cal destacar l’augment de les inversions en l’empresa que en 2016 van suposar un 78,9% més que en 2015.

Quant a la memòria no econòmica el president va repassar les activitats que durant este període s’han realitzat en Mercavalència col·laborant amb més de trenta entitats públiques i privades en iniciatives comunes, recolzant el comerç minorista i els mercats municipals amb la participació en esdeveniments com el Bonica Fest, la promoció d’hàbits saludables amb la publicació de Mercapolitan i la col·laboració amb EMT en els programes EMT a l’Escola i EMT Experience. Així mateix va destacar la implicació de Mercavalència en projectes municipals relacionats amb l’alimentació, en els quals va participar i continuarà fent-ho, com en la creació del Consell Alimentari, l’elaboració del pla d’alimentació ecològica en les escoles, el treball trasversal per a la promoció dels productes de proximitat, la reivindicació del corredor mediterrani i el suport a la creació del Centre Intermodal de la Font de Sant Luis.

Per a 2017 Galiana va afirmar que “fins ara hem tingut rendibilitat, ara anem a enriquir” en relació als plans de l’empresa regits pels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU i a la seua clara aposta per la responsabilitat social empresarial. “Mercavalència tindrà menys benefici econòmic i més benefici social” va assegurar el president referir-se a la creació en 2017 del viver d’empreses en col·laboració amb la Universitat Politècnica, a l’engegada del Centre de Formació Mercavalència dirigit a formar en professions del sector per a la seua incorporació la mercat laboral, amb especial atenció als col·lectius més vulnerables i a les campanyes de suport al xicotet comerç i als mercats municipals que “a més de ser els clients dels nostres clients, el xicotet comerç forma part de la nostra visió de ciutat més amable i sostenible”.

També va agrair a la premsa l’afecte amb el que es parla dels mercats municipals en els mitjans de comunicació així com el seu compromís amb l’alimentació saludable, “és un treball de tots” va afirmar “i comptem amb vosaltres com a aliats necessaris per a complir els nostres objectius marcats pel pacte de les nacions”.

Ir al contenido