Sabies que millorar l’experiència de compra dels clients és l’objectiu més desitjat del comerç local? El xicotet comerç s’enfronta a una amenaça imparable, la d’internet i les compres en línia. Ara cada vegada més en auge després de la pandèmia. Encara que les pimes i autònoms lluiten cada dia per renovar-se en el món en línia, el seu principal objectiu és que els clients compren a les seues botigues físiques.

Des de la Regidoria de Comerç de l’Ajuntament de València apostem per fer costat al comerç local. Són moltes les eines que poden ajudar l’establiment a diferenciar-se del portal en línia. Nosaltres hui vos parlarem d’una, el servei d’atenció al client.

A tots ens agrada sentir-nos cuidats, quan comprem a les botigues de barri. A qui no. Per això, hem decidit escriure hui este blog. Dirigit a tu, al comerciant de València. Hui rebràs totes les pautes per a millorar el servei al client en el teu comerç i així potenciar les teues vendes.

Comencem?

Tips per a millorar el servei d’atenció al client en el teu comerç

Des que entra en el nostre establiment un client, fins que ix, tenim una missió, superar les seues expectatives. Com pots fer-ho? Escolta’l, tradueix i interpreta el que necessita i actua en conseqüència.

A més d’estos senzills passos, des de la Regidoria de Comerç de València, et donem 5 tips per a millorar la qualitat del servei d’atenció al client.

Crea un registre de clients

Crea una base de dades dels clients i convida’ls a formar part del “club” del teu comerç. D’esta manera, seran registrades totes les seues compres i coneixeràs quins productes consumeixen i quant. Així, aconseguiràs un tracte personalitzat i pròxim amb ells oferint-los el que més els agrada.

No oblides fer un seguiment de les teues vendes

Envia un missatge o un correu electrònic als teus clients i preocupa’t per com ha quedat amb la seua última compra.

Cuida al teu client com la primera vegada

Com dèiem al principi d’este blog, és molt important que escoltes, traduïsques i interpretes el que necessita el teu client. En funció de com visca esta persona l’experiència en el teu comerç, tornarà o no. Rep-la amb un somriure i amb un tracte molt cordial. Fes-la sentir escoltada i especial.

Millora la comunicació en línia

Aprofita la base de dades dels teus clients per a comunicar-te amb ells. Crea incertesa amb l’arribada de les últimes tendències. Pots fer-ho a través de butlletins o newsletters. En pertànyer al teu “club” se sentiran satisfets si penses en ells, ja siga en ofertes especials, en nous serveis disponibles, etc. La idea és que et recorden i que continues sent el seu establiment de confiança.

Mesura la satisfacció dels teus clients


Realitza enquestes de satisfacció entre els teus clients. Amb esta acció coneixeràs què opinen del teu negoci i si has d’aplicar alguns canvis.

Què t’han semblat estos consells? Posa’ls en pràctica, estem segurs que t’aniran genial en el teu negoci.

Ir al contenido