La regidoria de Comerç ha ampliat els 1,5 milions d’euros per promoure nous comerços i consolidar els existents amb una partida extra de 70.000 euros. Així s’ha aprovat en la Junta de Govern Local, segons ha informat el regidor de Comerç, Carlos Galiana.

Esta convocatòria d’ajudes dóna suport a les iniciatives comercials a l’hora d’afrontar despeses corrents o desenvolupar millores del negoci o l’activitat. “Amb esta mesura es pretén fomentar el xicotet comerç, incentivar el manteniment i la creació d’este tipus d’empreses, així com millorar el mapa comercial de la ciutat de València”, ha dit Carlos Galiana.

D’esta manera, Carlos Galiana ha destacat “l’esforç municipal per fomentar i consolidar l’activitat comercial de la ciutat”. En este sentit, ha explicat que la quantia destinada per a estes ajudes “creades pel govern de Joan Ribó s’augmenta en esta partida i, per tant, serà sensiblement superior a la de l’any passat, quan des del govern municipal ja es va doblar el seu pressupost”. “En eixe moment vam assignar a esta partida quasi 120% més de diners que en 2020, per donar suport al xicotet comerç en un moment de pandèmia”.

Les prestacions es dirigeixen a persones físiques i jurídiques, cooperatives, societats civils, comunitats de béns legalment constituïdes i altres entitats sense personalitat jurídica, que realitzen la seua activitat en establiments comercials oberts al públic a la ciutat de València i siguen persones autònomes, petites empreses o microempreses.

Les actuacions que poden beneficiar-se d’elles són el lloguer del local comercial, la implantació de sistemes de qualitat, la realització de cursos de formació comercial no reglada, la participació en plataformes individuals o conjuntes de comerç electrònic, així com despeses d’assessorament, assegurances o de campanyes de publicitat.

 

Els comerços de València ja poden inscriure’s en la campanya dels bons comerç

 

A més, l’Ajuntament de València ha augmentat fins a 1,6 milions d’euros la quantia destinada en 2022 als Bons al Comerç. En conseqüència, s’ha incrementat també el nombre de bons que s’emetran i es repartiran entre els consumidors que els sol·liciten. Seran un total de 27.882 bons els que es repartiran entre la ciutadania.

El principal objectiu d’esta iniciativa és fomentar el consum en els establiments de proximitat de la ciutat. A més, d’aconseguir pal·liar les conseqüències econòmiques que ha tingut la Covid-19 en este sector, així com ara la crisi energètica i inflacionista que està afectant a tot el territori.

En el següent enllaç pots consultar tota la informació.

Ir al contenido