Els premis s’han lliurat este matí al Saló de Cristall de l’Ajuntament de València. Els guardonats pel seu treball fotogràfic han sigut Gloria Navarro, en la categoria Professional amb un premi de 2.000 euros; i Miguel Aguado i Borja Ruíz, en la categoria Instagramer, que rebran 500 euros cadascú pel seu treball.
D’esta forma, el jurat del Concurs #ClickAlMercat ha valorat la capacitat dels participants de documentar i redescobrir en imatges els nostres Mercats Municipals. La seua importància en la construcció social d’un barri. Les xarxes i sinèrgies comercials que estableix, creant un sistema comercial de proximitat per a portar aliments frescos de baixa petjada ecològica.
Durant l’acte d’entrega dels premis, el jurat ha transmés als participants que els han agradat totes les seues imatges de manera individual, el que conten i la relació que hi ha entre elles. Tot i això, en l’àmbit de la categoria professional, han fet alguna consideració tècnica relacionada amb el tractament de la imatge, respectant la llibertat d’elecció del fotògraf. «El reportatge guanyador suposa portar el retrat a un nivell dins del mercat que reflecteix molta diversitat, tant per l’expressió dels comerciants, les seues edats o la tipologia dels productes. I tota eixa diversitat unida a la seua qualitat tècnica ens han fet elegir Gloria Navarro com a guanyadora en la categoria professional».
Gloria Navarro ha retratat precisament la riquesa dels mercats a través de les seues parades d’alimentació. La simbiósi entre parada i venedor expressada en un paisatge de fruites, verdures, carns i productes que contenen les ànimes dels mercats, les seues venedores i venedors.
Per a Miguel Aguado, guanyador en la categoria Instagramer, un dia al mercat és un dia redó. Així ho ha plasmat en la série que l’ha fet mereixedor del premi, on el producte fresc, l’arquitectura, les bàscules i les parades fan que anar al mercat siga tota una experiència.
Per la seua banda Borja Ruiz, guanyador també en la categoria Instagramer, els mercats són espais per als sentits. En la seua série ‘Mans’, Borja capta el sentit del tacte, el treball dels venedors amb les mans i la destresa necessària per fer tant les tasques més fines com les que necessiten força.
En total, el concurs #ClickAlMercat ha generat vora 2.000 imatges disparades a través de les càmeres de 200 fotògrafs en els 12 mercats municipals pels quals han passat.