Per fi s’ha desvelat el misteri que porta plenant de fruites i hortalisses gegants els carrers de València des de fa setmanes. Es tracta de la campanya #HortAttack, iniciativa de Mercavalència i la Regidoria de Comerç, i que té per objectiu fomentar el consum de productes de proximitat, dignificar la labor dels agricultors i salvar l’horta periurbana.
El regidor de Comerç i president de Mercavalència, Carlos Galiana, ha explicat en roda de premsa les claus d’esta campanya, acompanyat per un representant de La Tira de Comptar, Salvador Meseguer, agricultor de Sueca. Galiana ha assegurat que #HortAttack és un missatge que els agricultors i agricultores de la Tira de Comptar volen llançar a la població i n’ha cedit la paraula a Meseguer, qui ha llegit un comunicat. En ell, ha agraït el suport que la campanya ha tingut entre veïns i visitants, i s’ha felicitat perquè, després d’anys de treball «estem començant a vore respostes, tímides, però respostes”.
#HortAttack naix en el context de la Capitalitat Mundial de l’Alimentació Sostenible, que València exercix durant este 2017; així com de la Medalla d’Or de la Ciutat que l’Ajuntament ha atorgat a la Tira de Comptar; o de la campanya Aphorta que es llançarà per a cridar l’atenció sobre els productes de proximitat. Els destinataris de la campanya són, segons ha explicat Meseguer, «els qui cada dia mengeu, els que doneu de menjar als vostres fills, els que, amb l’acció de triar uns productes o uns altres, teniu el vertader poder sobre el nostre camp”.
Quant a l’impacte social de la campanya, el regidor Carlos Galiana ha destacat la gran acollida, especialment en xarxes socials. De fet, les sis peces hortícoles de grans mides, distribuïdes per distints punts de la ciutat, inesperats i canviants, han atret l’interés de nombroses persones, que s’han llançat a realitzar fotografies, intercanvi d’imatges en xarxes, inclús rutes amb bicicleta per les diferents peces.
Eixa acollida ha de traduïr-se ara en una acció concreta, ha destacat Salvador Meseguer: “Acostar-se als mercats municipals i comerços de proximitat a adquirir el fruit del nostre treball”. A través del seu comunicat, Salvador ha demanat a la ciutadania «que pare la mateixa atenció a l’hora de comprar el menjar que la que para quan adquireix qualsevol altre producte. Que comence a preguntar-se on va realment els seus diners… Que utilitze les xarxes socials no sols per a animar amics i coneguts a fer-se fotos amb hortalisses de cartró pedra, sinó per anar als mercats municipals i xicotets comerços a comprar i disfrutar de les fruites i verdures que estan a la seua disposició diàriament”.
La campanya continuarà en marxa durant les pròximes setmanes. De fet, ja són diverses les localitats que han mostrat el seu interés per impulsar-la també des dels seus termes municipals.