Carlos Galiana, regidor de Comerç i Mercats i president de Mercavalència, ha assegurat que “pocs sistemes alimentaris es compleixen totes les premisses que es donen a València, que conserva i cultiva una horta periurbana, compta amb un centre de distribució com Mercavalència, amb la “tira de comptar”, que permet la venda directa de qui cultiva i proveeix a una xarxa de mercats municipals i xicotetes botigues d’alimentació distribuïdes per tota la ciutat”. “Tenim el canal més curt i sostenible de comercialització, que ens permet aconseguir un rècord”.

“Concretament, 2 hores, 1 minut i 20 segons és el temps que tarda un producte de la nostra horta periurbana a arribar al consumidor”, ha subratllat el regidor, qui ha parlat de la “necessitat de transmetre un missatge clar i directe perquè els valencians i valencianes vegen el gran avantatge que suposa tindre estes condicions úniques que fan que tinguem el sistema alimentari més segur, eficient i sostenible. I a més, més ràpid”.

La campanya es basa en un vídeo en el qual es descriu la “simpàtica” gesta de la tomaca més ràpida del món. A les 5.38 hores ix des d’un hort d’El Perelló. De mans del mateix agricultor que la va collir es transporta per a posar-la a la venda en la “Tira de Comptar” de Mercavalència. Abans de les 7 de la matinada una fruitera d’un mercat municipal de València compra la tomaca i la trasllada fins a la seua parada en el mercat. A les 7.30 hores obri les seues portes i no havien passat 10 minuts quan la tomaca entra en la cistella de la compra d’un jove.

 

 

Carlos Galiana ha indicat que esta campanya, present al mobiliari urbà de la ciutat i visibilitzada també en un autobús amb vínil de l’Empresa Municipal de Transport (EMT), “informarà a les persones consumidores sobre el poder que exerceixen en cada compra i que este s’incrementa en el sector de l’alimentació, este sistema alimentari del futur depén de les nostres decisions de compra”.

“L’objectiu d’esta iniciativa és conscienciar de la importància del consum de fruites i verdures locals i de temporada, comercialitzades en canals curts. Doncs, això implica la possibilitat d’adquirir productes de millor qualitat, més frescos, i amb millor preu, i sobretot amb beneficis justos per a agricultors i agricultores. També suposa una dinamització de l’economia local”, ha explicat el regidor.

Ir al contenido