• La campanya consisteix en un cartell de l’artista Ramon Pla que penjarà en mupis, cartelleria digital i botigues de la ciutat
  • L’alcaldessa fa una crida al consum per Nadal “perquè comprant a València podem ser solidaris”
  • “El valor d’estar a prop teu” és un altre dels lemes d’esta campanya
  • María José Catalá assegura que “la Torre, Castellar-l’Oliveral i el Forn d’Alcedo ens necessiten però també en altres localitats de l’àrea metropolitana”
  • CEV València, Confemercats, Comerciants del Centre Històric, el sector turístic i servicis, gremis centenaris i artesans, ens unim per tal que la campanya de Nadal siga un revulsiu i un punt d’inflexió en la situació que vivim. És històrica esta campanya conjunta que mamprén demà amb l’encesa del Nadal solidari”

L’Ajuntament de València llança per Nadal una campanya de promoció del comerç perquè “és el moment de la reconstrucció, física i emocional, de la regeneració comercial i la solidària, una campanya que té per objectiu generar il·lusió i esperança, que servisca per impulsar el xicotet i mitjà comerç tradicional, l’activitat dels mercats municipals, els gremis i sectors productius de la ciutat i de l’àrea metropolitana”. Així ho ha afirmat l’alcaldessa, María José Catalá, en la presentació del cartell que il·lustra este pla, un cartell de l’artista Ramon Pla que podrà vore’s en mupis, cartelleria digital i botigues de la ciutat.

En paraules de l’alcaldessa “una joia de Ramon Pla on Mercior, Gaspar i Baltasar ens envien el missatge que als comerços de València trobem regals d’una qualitat excel·lent, idees estupendes, artesania, bon producte, amabilitat i quilòmetre zero”. Per a María José Catalá, “comprant a València per Nadal podem ser solidaris perquè, com també diu esta campanya, el comerç local és el valor d’estar a prop teu”.

El cartell, que representa els Reis de l’Orient davant l’aparador d’una botiga, inclou regals i productes tan diversos com llibres, instruments musicals, dolços o indumentària, entre d’altres productes típicament valencians, i inclou un cartell que diu “València, Nadal solidari. El valor d’estar a prop teu. Compra en el comerç local”.

Per a l’alcaldessa, “presentem una campanya nadalenca gens convencional, històrica per l’excepcionalitat del context, màgica per tal que els més menuts puguen gaudir de la màgia de Nadal, necessària perquè respon a una demanda del teixit comercial, lluminosa per sanar i començar a cicatritzar i perquè Castellar-l’Oliveral, la Torre i el Forn d’Alcedo ens necessiten, com també d’altres localitats de l’àrea metropolitana i també del conjunt de la ciutat”.

María José Catalá ha assegurat que “la paralització de l’activitat i dels desplaçaments i també l’arribada de turistes ha arribat a provocar caigudes de fins al 80% de les vendes del xicotet comerç i del comerç tradicional i, per això, de la mà de CEV València, Confemercats, Comerciants del Centre Històric, el sector turístic i servicis, gremis centenaris i artesans, ens unim per tal que la campanya de Nadal siga un revulsiu i un punt d’inflexió en la situació que vivim. És històrica esta campanya conjunta que mamprén demà mateix amb l’encesa del Nadal Solidari”.

Ajudes al comerç

Catalá ha recordat que “divendres passat, l’Ajuntament va aprovar una primera partida de 4 milions d’euros per ajudes directes al comerç, l’hosteleria, els autònoms i les empreses que desenvolupen l’activitat en les pedanies del sud de la ciutat”. Segons l’alcaldessa, “és un primer paquet d’ajudes i no serà l’últim perquè no volem deixar ningú enrere”. Tot i això, per a María José Catalá, “València és un municipi afectat i les nostres ajudes són i han de ser complementàries a les del Govern i a les de la Generalitat perquè la responsabilitat d’alçar i reactivar l’economia no ha de recaure en la terra i en els municipis damnificats”.

María José Catalá demana que “les ajudes del Govern arriben ràpid. No pot ser que un mes després només s’haja transferit un poc més de l’1% de les ajudes previstes. És vital que les ajudes arriben i que ho facen ja. Hi ha milers de vides en pausa, empreses que obriran o no en funció de la rapidesa de les ajudes. L’Ajuntament acompanyarà, serà una crossa, però la magnitud de la tragèdia és tal que no podem sols. Demanem celeritat i contundència perquè d’això depén la recuperació i la de les nostres famílies”.

L’alcaldessa ha afirmat que s’uneix a la petició de la CEV perquè “el Govern ha d’augmentar les ajudes directes perquè són insuficients”. L’alcaldessa ha afegit que “és indecent que vora la meitat de les ajudes del govern central siguen avals amb interessos, és a dir, préstecs a tornar. Moltes empreses no poden permetre’s assumir més deutes. No poden fer-ho quan ho han perdut tot. Els valencians necessitem ara una injecció en vena per alçar-nos forts i units”.

Per la seua banda, la presidenta de CEV València, Eva Blasco, ha afirmat que “l’impacte de la dana en l’economia de la ciutat és molt preocupant. Hi ha sectors com el comerç amb descensos del consum entre el 50 i el 80% però també el sector de l’hostaleria amb caigudes d’un 75% per cancel·lació de tots els dinars i sopars d’empresa per Nadal”. Per a Blasco, “és necessari reactivar l’economia perquè, per a molts comerços, la campanya nadalenca és una part important dels ingressos anuals”. Eva Blasco ha demanat “ajudes directes i immediates perquè, si no, moriran molts negocis”.

Ir al contenido