Així ho ha recordat el regidor de Comerç, Carlos Galiana, durant la seua intervenció en l’estand de la Comunitat Valenciana a Fitur, la Fira Internacional de Turisme, que s’està celebrant estos dies a Madrid.

En les seues paraules, el regidor ha posat en valor la Tira de Comptar fent una semblança amb l’aplicació més moderna del mercat, «capaç de connectar els productes directes de l’horta amb els cuiners, els mercats i les tendes de barri. A més, permet al comprador tocar i olorar, comparar diversos productes, els seus preus i inclús parlar amb els agricultors». Una possibilitat, ha assegurat Carlos Galiana, que suposa un valor afegit per a la gastronomia valenciana.

«Eixa aplicació existeix, té més de cincents anys, està a Mercavalència i li diuen la Tira de Comptar. La seua existència és el que li dóna a la fruita i la verdura valenciana un valor especial». Galiana ha recordat que la Tira de Comptar és una immensa nau que funciona com a mercat, on els agricultors acudeixen amb els seus productes acabats de recollir i els cuiners, mercats municipals i el xicotet comerç poden seleccionar i comprar directament a l’agricultor. Gràcies a esta connexió, «l’agricultor adapta la seua collita a la demanda o sorprén amb nous productes. És un mercat totalment viu, en el que es posa en contacte directament el camp amb la taula i es dóna un valor afegit a la nostra gastronomia».

El regidor de Comerç ha destacat esta connexió com un dels actius que ha propiciat que València es convertisca en Capital Mundial de l’Alimentació este any 2017.

Precisament la relació directa entre agricultor, cuiner i venedor que hi ha a la nostra Comunitat permetrà desenvolupar enguany la campanya turística «Del Tros al Plat». Cada setmana, a les instal·lacions de l’edifici Veles e Vents de València es farà la presentació d’un producte agropecuari provinent de la llotja de Mercavalència. Després, un cuiner farà la presentació d’un plat que tinga com a base eixe producte.

Es tracta d’una iniciativa que es posa en marxa des de València Turisme, juntament amb l’Agència Valenciana de Turisme, Turisme València i les Oficines de TurEspanya d’Europa i Amèrica. D’esta forma, es farà una presentació d’aquelles propostes gastronòmiques que representen la nostra singularitat patrimonial i gastronòmica.

Ir al contenido